Tuesday, November 18, 2008

Khemah Ibadah Musim Cuti Sekolah 2008

Alhamdulillah.
Buat julung-julung kalinya semenjak penubuhan UTP dan Rakan Masjid, semester ini insya Allah akan diadakan satu khemah ibadah semasa cuti sekolah pada 21-25 Disember ini.

Fokus khemah ibadah ini ialah untuk membina kesedaran peserta dan ajk untuk berubah menjadi muslim yang sejati dengan penekanan kepada aspek ibadah, akhlak dan muamalat.

Bertempat di Universiti Teknologi PETRONAS dan dibimbing oleh mahasiswa/i UTP sendiri, program ini Insya Allah bakal menghasilkan produk yang akan lebih bermotivasi untuk menuntut ilmu.

Bayaran yang dikenakan hanyalah sebanyak RM 100 sahaja untuk 5 hari/ 4 malam .Satu pelaburan yang amat berbaloi!!! Yuran ini amatlah murah jika dibandingkan dengan kos sebenar makan/minum, penginapan , peralatan, penceramah dan lain2. Ini disebabkan kerana pihak penganjur iaitu Unit Pentadbiran Masjid UTP dan Rakan Masjid UTP berhasrat ingin menjadikan program ini sebagai progam kebajikan dan bukannya sebagai projek mencari keuntungan.

Sehubungan dengan itu, sebanyak 50 tempat khas telah disediakan khusus untuk anak2 yatim sekitar perak yang terpilih dan tiada sebarang bayaran dikenakan untuk mereka. Tawaran dibuka kepada mana-mana individu untuk menampung perbelanjaan anak yatim2 tersebut sebanyak RM 100 satu individu.

Walaubagaimanapun, tawaran ini hanya dibuka kepada 300 orang peserta sahaja. Umur peserta hendaklah dalam lingkungan 10 -15 tahun. Setakat ini, sudah hampir seratus penyertaan diterima (tidak termasuk 50 orang anak yatim) walaupun hanya baru beberapa hari promosi dijalankan. Semua sekolah sekitar daerah Perak Tengah sudah dihebahkan dan iklan pun sudah diwar-warkan di Radio Perak. Bahkan, ada lebih kurang 5-10 orang peserta luar Perak seperti Selangor dan Pulau Pinang sudah pun mendaftarkan diri.

Mudah-mudahan program khemah ibadah ini dapat melahirkan anak2 yang super soleh dan super muslim. Amin.

Jika ada sebarang pihak berminat untuk "sponsor" anak yatim, bolehlah berbuat demikian dengan menghubungi individu-individu ini:


Unit Pentadbiran Masjid UTP :

Ustaz Dawi Cahyono Nurdin (012-589 6033)
Ustaz Rahmat Abu Seman (016 - 422 1418)
Ustaz Zuriat Omat (013-440 7678

Rakan Masjid UTP :

Presiden : Mohd Hakim Mohd Nor (019 - 4504 360)
Pengarah : Wan Abdul Muid (019- 522 9727)


Untuk maklumat lanjut, sila rujuk poster di bawah

p/s: kalau ada adik, sepupu, anak saudara, kawan yang dalam lingkungan umur ini, hebah2kanlah ye... selagi tempat masih ada.... (^_^)v

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

1 comments: on "Khemah Ibadah Musim Cuti Sekolah 2008"

irsyad said...

bagus kem ni..ajk sume adik2 kite pg..haha

Post a Comment